cover

 

Tracklista:

1. UP&DOWN

2. UP&DOWN (inst.)

Wytwórnia: Yedang Entertainment

Data wydania: 24 sierpnia 2014

EXID pokochałam po przebojowym I Feel Good jednak gdy kilka miesięcy później wyszło “Every Night” tylko rzuciłam okiem i nigdy nie wróciłam do tej piosenki. Skrycie jednak zastanawiałam się, gdzie te dziewczyny się przez tak długi czas podziewają i wyczekiwałam comebacku, który był kilka razy zapowiadany, a i tak z tego nic nie wyszło. W końcu olałam to i nagle wychodzi informacja o zmianie wytwórni, później również o powrocie…

Po zdjęciach teaserowych jakie zaczęły wychodzić byłam kompletnie zawiedziona, bo liczyłam na coś jak właśnie wyżej wymienione I Feel Good, albo nawet Whoz That Girl, a tu znów sexy koncept…Moda na seksowne girlsbandy nadal trwa, ale można zauważyć, że trochę się przejada, chociaż męskim fanom z pewnością wszystko pasuje. I w końcu doczekałam się długo wyczekiwanego comebacku EXID…

Jeszcze żadna piosenka tego girlsbandu mi się tak nie spodobała jak UP&DOWN. Ubolewam jedynie nad tym, że to digital single, po tak długim czasie liczyłam na EPkę, ale mogę sobie mówić…Utwór jest zabawny (jak i teledysk, którego za Chiny nie potrafię ogarnąć), nie mamy do czynienia z jakąś okropnie głośną elektroniką, możemy usłyszeć instrument dęty w tle! Dominuje LE, ma najwięcej partii, Hani również ma okazję się pokazać, ale jestem zdziwiona tym jak sporo do zaśpiewania dostała Junghwa, bo aż całą zwrotkę! Hyerin i Solji śpiewają wyjątkowo mało, zwłaszcza ta druga, która jest głównym wokalem, a śpiewa tylko za każdym razem po pół refrenu, dzieląc się z Hye. Później pokazuje, że umie śpiewać, wypluwając z siebie płuca. Ogółem najbardziej przypadła mi do gustu partia LE, gdzie zaczyna rapować “Just do what you wanna, do what you wanna…”

Powrót EXID uważam za bardzo udany, ale szkoda, że jest to jedynie digital, bo chcę więcej piosenek tych dziewczyn po tak długiej przerwie. Tak czy tak zmiana wytwórni z Gamgak na Yedang dobrze im zrobiła, ponieważ w końcu zabrano się za konkretny comeback bez zbędnych obietnic i zapowiedzi. Już nie mogę się doczekać kolejnego comebacku dziewczyn i mam nadzieję, że doczekam się ich pełnego albumu!